Information för utställare

Norrtälje konstförenings julsalong på Norrtälje konsthall

VEM FÅR SÖKA TILL JULSALONGEN 2021?
Alla som är bosatta eller kontinuerligt vistas i Norrtälje kommun och är över 16 år.
VAD KOSTAR DET?
220:- för medlemmar i Norrtälje konstförening. Övriga betalar 320:- Du betalar till bankgiro 674-1540 eller Swish 123 593 2959.
NÄR ÄR SISTA ANSÖKNINGSDATUM?
Sista ansökningsdatum är lördag 27 november.
VAR/HUR FÅR JAG TAG I ANSÖKNINGSBLANKETTEN?
Här på hemsidan finns ett ansökningsformulär. Ansökningsblanketten kan också hämtas på Norrtälje konsthall i receptionen under ordinarie öppettider,  tis-lör mellan 12-16.
HUR MÅNGA ARBETEN FÅR JAG SÖKA MED?
Du kan söka med högst 2 bidrag. Samtliga verk måste vara till salu. Arbetena får vara högst tre år gamla och ska helst inte ha varit utställda tidigare. Uppgifter om pris är bindande och kan inte ändras i efterhand.
VAD SKA JAG SKICKA IN OCH HUR?
Du ansöker genom att fylla i blanketten, här på hemsidan eller för hand på pappersblanketten. Sedan skickar du in den elektroniska anmälan, eller så lämnar du blanketten under konsthallens öppettider. Det finns även en brevlåda till vänster om entrén som du kan lämna den i.
Så här skall bidragen märkas: Varje konstverk som lämnas in ska ha samma uppgifter som anmälan, på baksidan av respektive verk.
NÄR OCH HUR FÅR JAG REDA PÅ OM JAG KOMMIT MED?
Alla som ansöker är garanterade en plats med minst ett verk i utställningen.
PACKNING OCH TRANSPORT AV VERKEN
Vänligen observera att konstnären/ konstnärerna ansvarar själva för transporten samt packning av verket/n. Norrtälje konsthall står därför ej för försäkring för verken under hittransport. Det gör deltagarna själva. Detsamma gäller för återtransport och nedpackning av verken. Under utställningsperioden täcks dock verket/n av Norrtälje kommuns försäkring.
OM NÅGON KÖPER DET JAG STÄLLER UT, HUR FÅR JAG BETALT?
Vid försäljning av de utställda bidragen tar Norrtälje konstförening ut en provision om 25%. Försäljningspriset som du/ni anger vid ansökan skall därför inkludera provisionen. Du får betalt, med avdrag för försäljningsprovisionen, när köparen/köparna erlagt full betalning.
OM JAG BEHÖVER MER INFORMATION, VART RINGER ELLER MAILAR JAG?
Norrtälje konstförening, julsalong@norrtaljekonstforening.se
BRA ATT VETA:
Inlämning: Alla konstverk lämnas in till Norrtälje konsthall mellan den 1 december och 5 december kl. 12-16.
Utlämning: Utlämning sker 15 januari kl. 14-17 samt den 16
januari mellan kl. 16-19.
Vernissage
Lördag 11 december kl.12-16. Invigning Kl. 13.
Finissage
Lördag 15 januari Kl. 12-16.

Tillbaka till förstasidan