Julsalong 2018/2019

Finissage på Zetterstenska Gården den 6 januari.

När Julsalongen 2018-2019 avslutades fanns cirka 300 besökare på plats på Zetterstenska Gården bland de 78 utställda verken för presentationen av Folkets val vinnaren. Under Julsalongens gång har runt 1000 personer hittat in i värmen på Zetterstenska Gården för att se inspirerande konstverk och 408 besökare har också röstat på sin favorit.

Folkets val är

Solveig Danell

och hennes verk ”Tillsammans”

(oljemålning)

Stort Grattis!

Folkets val vinnaren presenterades kl. 12. med prisutdelning, diplom och blommor.

Stort tack även till;

Barbro Johansson & Marita Jeansson på Zetterstenska Gården, för härlig serviceanda och positiv inställning.

samt till våra fina sponsorer

Friskis & Svettis, Tebex, Åtellet, Norrtelje Energi, Flygfyren, Roslagens Sparbank, Happy Holmes/Franks Färg, Norrtelje Resebyrå, Sportringen och Index Invest.

och

Konstföreningens Julsalongs-arbetsgrupp

Ebba, Linda, Lino, Åke och Per

Slutomdömet var att det här var en trivsam, välhängd och positiv utställning. Folk samlades runt runda bordet i stora salen, pratade och diskuterade konstverken över en kopp kaffe.

2019-2020  blir det en jurybedömd utställning i Konsthallen.

Mer information om den kommer längre fram.

Julsalongen i Zetterstenska gården 15/12

Vernissagen, där Per Silén var invigningstalare, lockade ca 300 besökare som bjöds på glögg med tillbehör. Stämningen var positiv och trivsam och besökarna uppskattade den gemytliga atmosfären i byggnaden, som f.ö. även har ett litet rum för konsthantverk. I tre olika rum har de 78 konstnärerna ställt ut ett alster var,

Möjlighet fanns även för besökarna att rösta fram det konstverk som man uppskattade mest. Rösträkning kommer skedde dagen innan utställningens slut, dvs den 5 januari. Resultatet tillkännagavs den 6 januari, Vinnaren får 2000 kr. Caféet och hantverksrummet var även öppet under hela utställningstiden.

Visa dina konstverk – ansök till Julsalongen!

Varje år arrangerar Norrtälje konstförening Julsalongen. Vart annat år i Norrtälje konsthalls lokaler som jurybedömd utställning.