Konstrundan i Roslagen 2018

Fram till 15 juli kan anmälda konstnärer komplettera informationen om verk till utställningen på Zetterstenska Gården.

OBS! max måtten (70×50 cm) för dessa verk får inte överskridas.  Inga ändringar kommer att beaktas till utställningslistan efter 15 juli.

Norrtälje konstförening har glädjen att bjuda in till årets Konstrunda i Roslagen, Norrtälje kommun.

Senast torsdagen den 31:a maj vill vi ha din anmälan och deltagaravgiften insatt på vårt bankgirokonto 674-1540.
Deltagaravgift 500 kr

(En avgift för plats i utställningslokal som ersätter NoA´s lokal tillkommer, avgiften meddelas närmare ansökningstidens slut när intresset för utställare som önskar plats i denna utställningslokal kan fastställas.)

Anmälningsblankett finns här nedan eller hämtas på Galleri Ekman, Posthusgatan 2, Norrtälje.
Blanketten skickas till:
Norrtälje konstförening
c/o Kerstin Ericsson
Stora Brogatan 12A
76130 Norrtälje

Du kan även anmäla dig med e-post till: kerstinsepost@gmail.com

eller maila informationen i anmälningsblanketten till info@norrtaljekonstforening.se

Samlingsutställningen blir i år i Zetterstenska villan, Roslagsmuseet, med vernissage fredagen  den 3 augusti kl. 15–19. Här visar varje utställare ett verk!

Verket till samlingsutställningen lämnar du in onsdagen den 1 augusti mellan kl. 12.00-19.00 på Zetterstenska gården. OBS! lämna ditt kontonummer för ev. försäljning av verket när du lämnar in Ditt verk om du inte lämnat in en pappersanmälan och lagt till det på den. Konstnärs CV kan också lämnas om du vill att besökarna ska kunna ta del av det även på samlingsutställningen.

OBS! För att alla deltagande konstnärer ska få plats med ett verk var på Zetterstenska Gården är max måtten för samlingsverket 70x 50 cm.

Konstrundan i ateljéerna pågår lördag-söndag, 4-5 augusti.

Har du frågor kontakta Kerstin Ericsson, tel 070-219 00 74

Vänligen fyll i ”exempel på teknik” i Din anmälan med någon av följande kategorier; måleri, grafik (inkl. collage), skulptur, smide, trä, foto, keramik, textil eller glas.

OBS! Ny förordning GDPR om personskydd träder i kraft 25 maj 2018. När du fyller i en anmälan till Konstföreningen ger du tillstånd till att de uppgifter du lämnar används till PR- tryck för innevarande års Konstrunda samt på föreningens hemsida; namn och vägbeskrivning till Din ateljé. (inte din vinteradress, om denna inte även är Din utställningsadress). D.v.s. som tidigare år. Dina uppgifter lämnas inte ut på övrigt sätt utan Ditt medgivande. Om det är någon information i blanketten som Du vill att undantas från publicering i PR- tryck, vänligen meddela detta till info@norrtaljekonstforening.se

Anmälan till Konstrundan i Roslagen 2018

Vinteradress där vi kan nå dig

Namn (obligatorisk)

Adress (obligatorisk)

Telefon (obligatorisk)

Mobil

Hemsida, börja med http:// innan www.dinhemsida.se

Din ateljéadress

Adress

Mobil

Ex på teknik du kommer att visa

Vägbeskrivning till din ateljé

Samlingsutställningen

Samlingsutställningen blir även i år i Zetterstenska villan, Roslagsmuseet.

Här visar varje utställare ett verk!

Namn på verket:

Teknik:

Storlek:

Pris:

Vernissage fredag 3 augusti kl. 15–19.