Jubileumsutställning

Välkommen till Jubileumsutställning!

När: lördag 14 aug 10-17 – söndag 15 aug 10-16.
Plats: Utomhus på långa planket längst ut i nya hamnen, Norrtälje. Ytan är c:a 2×1,5 meter/person.

**Uppdatering 210523** Redan vid dagens datum har så många anmälningar kommit in att vi tyvärr måste sätta stopp för fler!

Om du har anmält dej och fått en bekräftelse, är du med på deltagarlistan.

För att komma med på vår väntelista, fyll i anmälan enligt nedan men BETALA INTE – om du får en plats kontaktar vi dej och då får du instruktioner.

Anmälan: Anmälan görs enligt följande:

1. Mejla in namn, adress, mejladress och telefonnummer till anmalan@norrtaljekonstforening.se!
  2. Betala in anmälningsavgiften – 150:- för medlem i NKF, 250:- för övriga – till BG 674 1540 eller swish till 1235932959. OBS! skriv namn på inbetalningen så att vi kan koppla samman inbetalning med anmälan!

Bekräftelse: Bekräftelse om deltagande mejlas till dej när både anmälan samt betalning kommit in.

ALLA medlemmar, men även andra konstnärer med Roslagsanknytning är välkomna.
Konsten får vara till salu och säljas direkt till besökare av respektive konstnär.
Du får också sätta upp ny konst/skifta allteftersom.

Du hänger själv, vaktar och ansvarar för din konst under bägge dagarna. Tag med regnskydd eller plocka ner konsten vid tillfälligt oväder. Endast om utställningen helt ställs in av föreningen, betalas avgiften tillbaka. Konsten måste tas bort på lördagskvällen och finnas åter på plats på söndagen.

Det går ej att köra bil till platsen.

Vi räknar med en trivsam dag då vi äntligen får mötas för att fira NKF 75 år och uppleva konst på en unik plats i Norrtälje nya hamn. VÄLKOMNA! Frågor besvaras av:

Linda Bjernler, mobil 070-544 5202
Renée Davidsson, mobil 070-342 7258
Gunilla Runsten, mobil 070-950 6640
Ami Stål, mobil 073-353 1636

Preliminär plan: Vi disponerar de plank som finns till vänster i bild, från korsningen mellan Hamnpromenaden och den nya bron mot Societetsparken.

Linda står här framför det plank vi har till vårt förfogande. Bredden är 2.90 och höjd på planket ca 1.30, sen tillkommer i höjd betongfundamenten som planken står i. Vi räknar med en sektion per utställare, och med luft emellan varje utställare blir det uppskattningsvis 2 meter eller lite mer aktiv yta att hänga på. Vi kan ställa saker på marken, men vi ska inte bre ut oss i markyta. En stol får man naturligtvis ha med sig.