Lilla k

Lilla k är en utställningsyta på Norrtälje stadsbibliotek. Utställningarna på Lilla k är ett samarbete mellan Norrtälje stadsbibliotek, Konsthallen och Norrtälje Konstförening.

Helen Eriksdotter hälsas välkommen till Lilla k, Vernissage tisdag 16/11 kl. 16.00, utställningen pågår till den 27 november.

Lilla k har flyttats en liten bit inåt i bibliotekets lokaler, till vänster från ingången.

Lilla K är en utställningsyta i Norrtälje Stadsbibliotek. Utställningarna på Lilla k är ett samarbete mellan Norrtälje Stadsbibliotek, Norrtälje konsthall och Norrtälje konstförening. Utställningsytan består av en vägg som mäter ca 5 x 3 meter och är belägen i Roslagsrummet till vänster om bibliotekets entré.
Konstföreningen vill stimulera konstnärer med Roslagsanknytning först och främst, och presenterar verk med olika konstuttryck, teknik och material.
Varje konstnär disponerar Lilla k under en månad, eller efter överenskommelse med
konstföreningen. Utställningarna öppnas oftast med en vernissage med konstnären på plats och de utställda konstverken är till salu.
Konstnärer som är intresserade av att ställa ut på Lilla k tar kontakt med konstföreningens styrelse, gärna genom att maila till info@norrtaljekonstforening.se